سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در برابر آنکه از او دانش می جویید، فروتنی کنید و از دانشمندان متکبّر مباشید که باطل شما، حقّتان را ببرد . [امام صادق علیه السلام]

اسلام - روی پله های معبد
شنبه 103 اردیبهشت 1
خانه | ارتباط | مدیریت |بازدید امروز:4

تسنیم :: 86/6/31:: 12:28 صبح

رمضان، زمانی است که بیش از یک میلیارد مسلمان با هدف خاص و مشترک، آئینیهای ویژه ای را به انجام می رسانند از جمله روزه، قرائت قرآن و اعمالی چون پرهیز هر چه بیشتر از گناه و تلاش ویژه به منظور انجام اعمال شایسته . چنین اتحاد و همدلی بزرگی، نمایشی باشکوه از اتحاد و انسجام اسلامی است .
این یگانگی در اعمال و رفتار در مقطع زمانی خاصی به نام رمضان، نمونه ای بارز و آشکار از وحدت و انسجام اسلامی است . نمایش این یکدلی و یکرنگی نشان از یکپارچگی مسلمانان جهان و نزدیکی عمیق و ریشه ای آنها است .
با توجه به توطئه های دشمنان اسلام و مسلمانان که البته طی سالهای اخیر نیز افزایش یافته و به شیوه های مختلف سعی در بزرگ کردن اختلافات کوچک مسلمانان دارند، این اجتماع بزرگ و این همدلی بی نظیر، بزرگترین و گویاترین سند برای بیان وحدت و انسجام مسلمانان جهان است که نمی توان با دستاویز قرار دادن موارد کوچک و جزئی، خدشه ای به آن وارد کرد .
همبستگی و اتحاد میان مسلمانان و دوری آنها از تفرقه برای دشمنان اسلام غیر قابل تحمل است و به همین دلیل نیز از هر فرصت و موقعیتی برای ایجاد تفرقه استفاده می کنند، اما این گروه باید با درک اتحاد و همدلی که میان مسلمانان است که نمونه بارز، عینی، خالصانه و صادقانه آن در ماه مبارک رمضان به نمایش گذاشته می شود، عمق وحدت مسلمانان را درک کنند .
بیش از یک میلیارد مسلمان طی ماه مبارک رمضان توجه و عنایت ویژه ای به خودسازی و پالایش روح داشته و با درنظر گرفتن ویژگیهای انسانی و اسلامی، تلاشی مضاعف را به منظور دستیابی به ارزشهای والای مسلمانی به کار می گیرند که ستودنی و ارزشمند است .
چنین اتحاد و انسجامی نشان از آن است که به رغم تفاوتها و اختلافات جزئی و اندک، نزدیکی میان مسلمانان چنان است که هرگز نمی توان نظر سوئی به آن داشته و از آنها برداشتهای منفعت طلبانه داشت .

موضوعات یادداشت
   1   2   3   4   5   >>   >

::موضوعات وبلاگ::
::تعداد کل بازدیدها::

86405

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::جستجوی وبلاگ::
:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

::لوگوی من::
اسلام - روی پله های معبد
::لوگوی دوستان::





::لینک دوستان::
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود
الهه بانو
غزل بگو
ساحل آرامش
ساده دل
درد زندگی
شیرین تر از شیرین
لینکستان
یواشکی
::اشتراک::
 
::آرشیو::
::طراح قالب::