سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غیرتمند هرگز زنا نکند . [نهج البلاغه]

اسلام - روی پله های معبد
شنبه 103 اردیبهشت 15
خانه | ارتباط | مدیریت |بازدید امروز:6

تسنیم :: 86/6/4:: 4:6 عصر

 

• اعتقاد به ظهور حضرت، مخصوص شیعه نیست

اعتقاد به ظهور مهدی(عج) در دورانی از تاریخ، مخصوص شیعه نیست؛ همة مسلمانان، ‌اعم از شیعه و سنی به این معنا معتقدند. بلکه غیر مسلمانان هم به یک صورت معتقدند؛ منتهی امتیاز شیعه در این است که این شخصیت نجات‌بخش بشریت را با نام و نشان و خصوصیات می‌شناسد و معتقد است او همواره برای دریافت دستور الهی، حاضر و آماده است.

• عدالت، برجسته‌ترین شعار مهدویت

همیشه در دعای ندبه و زیارت آل یاسین، اولین درخواست منتظران مهدی موعود، استقرار عدل و قسط و عدالت است که از ایشان انتظار داریم؛ که درد بزرگ بشریت امروز، همین مسئلة فقدان عدالت است، یعنی مسئلة طلب عدالت.

• نابودی بنای ظلم، حتمی است

اعتقاد به مهدی موعود، دل‌ها را سرشار از نور امید می‌کند. برای ما که معتقد به آیندة حتمی ظهور هستیم، این یأسی که گریبانگیر بسیاری از نخبگان و ملل دنیاست، بی‌معناست. وقتی ملتی معتقد است نقشة ظالمانه و شیطانی امروز در کل عالم‌ قابل تغییر است، آن ملت شجاعت پیدا می‌کند و احساس می‌کند که دست تقدیر، تسلّط ستمگران را برای همیشه به طور مسلم ننوشته است.

• عدالت با موعظه و نصیحت به‌دست نمی‌آید

عدالتی که ما در انتظار آن هستیم، با موعظه و نصیحت به دست نمی‌آید؛ یعنی مهدی موعود نمی‌آید ستمگران عالم را نصیحت کند که ظلم و زیاده‌طلبی و سلطه‌گری و استثمار نکنند. استقرار عدالت، احتیاج دارد که مردمان عادل و انسان‌های صالح و عدالت‌طلب، قدرت را در دست داشته باشند و با زبان قدرت با زورگویان حرف بزنند.

• سربازی امام زمان(عج)، کار آسانی نیست

هرچند اعتقاد به حضرت مهدی(عج) یک آرمان والاست و در آن هیچ شکی نیست؛ اما نباید مسئله را فقط به جنبة آرمانی ختم کرد. یعنی به عنوان یک آرزو در دل، یا حداکثر در زبان، نه، این آرمانی است که باید به دنبال آن عمل بیاید. انتظار، فقط نشستن و اشک ریختن نیست؛ انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام آماده کنیم که آن کار آسانی نیست؛ سربازی، احتیاج به خودسازی و‌آگاهی و روشن بینی دارد.

• منتظران امام زمان باید صالح باشند

بزرگ‌ترین وظیفة منتظران این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و نیز برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را‌ آماده کنند. کسی که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینه‌های صلاح را آماده کند و کاری کند که بتواند برای تحقق صلاح بایستد.

• حکومت حضرت مهدی(عج) حکومت مردمی

حکومت حضرت، یک حکومت مردمی به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متکی به ایمان‌ها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پر از عدل و داد نمی‌کند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آن‌هاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار می‌بخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل می‌دهد؛ این حکومت مردمی با حکومت‌های مدعی مردمی بودن و دموکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

 

دیدار آشنا/52


موضوعات یادداشت
<      1   2   3   4   5   >>   >

::موضوعات وبلاگ::
::تعداد کل بازدیدها::

86539

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::جستجوی وبلاگ::
:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

::لوگوی من::
اسلام - روی پله های معبد
::لوگوی دوستان::





::لینک دوستان::
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود
الهه بانو
غزل بگو
ساحل آرامش
ساده دل
درد زندگی
شیرین تر از شیرین
لینکستان
یواشکی
::اشتراک::
 
::آرشیو::
::طراح قالب::